יותר מ-17 אלף פצועים בעשור בגלל תשתית לקויה בדרכים

    אבי יעקב | צילום Golf Bravo ויקיפדיה No Comments on יותר מ-17 אלף פצועים בעשור בגלל תשתית לקויה בדרכים
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    396 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בעשור האחרון (2003 עד חודש אוגוסט 2013), בגלל שתשתית הדרך הייתה מסוכנת ולא הייתה סלחנית לפגיעות, כך עולה מנתוני "עמותת אור ירוק" המבוססים על נתוני הלמ"ס.

    מהנתונים עולה כי בין השנים 2003-2013 נפגעו יותר מ-17 אלף בני אדם ו-2,038 בני אדם נפצעו קשה בתאונות המוגדרות "תאונות עם עצם דומם". מתחילת שנת 2013 עד חודש אוגוסט נהרגו 15 בני אדם באותן תאונות -18 נפצעו קשה.

    תאונות עם עצם דומם הן תאונות שבהן אדם מתנגש בעמוד חשמל, עמוד של תמרור, גשר, עץ וכו'.
    בפילוח על פי סוגי העצמים עולה כי במהלך העשור האחרון אלו הן סוג הפגיעות השכיחות:
    • 95 בני אדם נהרגו כשהתנגשו בעמוד חשמל, עמוד תאורה ועמוד טלפון ו-3,702 נפצעו, 492 קשה
    • 94 בני אדם נהרגו כאשר התנגשו בעץ שעמד בצד הדרך ו-2,090 נפצעו, 379 קשה.
    • 90 בני אדם נהרגו כשהתנגשו בגדר הבטיחות שאמורה לספוג את עוצמת הפגיעה ו-5,462 נפצעות, 461 קשה.
    • 20 בני אדם נהרגו כשהתנגשו במבנה שעמד בצד הדרך, 1,365 נפצעו ו-50 נפצעו קשה.
    • 17 בני אדם נהרגו כשהתנגשו בתמרור ובשלט, 946 נפצעו ו-85 נפצעו קשה.
    • 50 בני אדם נהרגו כשהתנגשו בעצם דומם אחר, 2,667 נפצעו ו-344 נפצעו קשה.

    תאונות דרכים עם עצם דומם וקשיח מוכרות גם בעולם. מחקר שנערך בצרפת (Treve, 2003) העריך שכשליש מכלל התאונות בשטח העירוני במדינה וכחמישית מהרוגי התאונות, היו בעקבות התנגשויות עם עצמים קשיחים. חומרת תאונת הדרכים גבוהה יותר בדרכים עירוניות ראשיות בהן מהירות הנסיעה גבוהה יותר ובשעות הלילה המאוחרות.

    מחקר של המועצה האירופית לבטיחות בדרכים (1998 ,Etsc) העריך כי 18%-42% מהתאונות הקטלניות במדינות אירופה התרחשו בשל התנגשות עם עצם דומם.
    מחקרים רבים מראים כי מיקום נכון וסלחני של העצמים בצידי הדרך עשוי לתרום לירידה בשכיחות התאונות וחומרתן (Etsc, 1998). הפתרונות המקובלים לצמצום מספר תאונות התנגשות בעצמים הקשיחים ולהורדת חומרתן הם באמצעות הרחקתם של המכשולים מצידי הדרך ויצירת מרווח חופשי, הפיכתם לשבירים בעת התנגשות, או על ידי השימוש במגנים מפני הסכנות- מעקות בטיחות וסופגי אנרגיה.

    הפיכת המכשולים מזיקים פחות לרכב המתנגש ולנוסעיו, הינה באמצעות שימוש בעמודי תאורה שבירים וקדיחת חורים במבנה העמודים העשויים מעץ. עמודי תאורה שבירים נמצאים בשימוש בארצות הברית וסקנדינביה כבר מעל 20 שנים ולפי המחקר ( Ogdenn 1996ׂ), עמודי תאורה שבירים מסבירים ירידה של כ -30% בנפגעים.



    0 תגובות